Cendere Köprüsü Karavan Kampı

Cendere Köprüsü ve Karavan Kamp Alanları

Kahta-Adıyaman

Güneydoğu Anadolu Bölgemiz, Tarihi ve Coğrafi konumu açısından çok önemli bir bölgemiz olmasına karşın, İnternet’ten araştırdığınızda karşınıza az sayıda gezilecek yer bilgisi çıkmasına rağmen kamp yapılacak alanlara ait bilgiler yok denecek kadar az çıkar, Olan da yeri tanıtmış ama aslında kamp değil piknik alanı nasıl nerede kalmış bilgi yok. Biz de buradan yola çıkarak Güneydoğu Anadolu da hem gezilecek yerleri hem de kamp yapılabilecek yerlere değinmeye ve tecrübemizi aktarmaya karar verdik ilk olarak Adıyaman ili Kahta ilçesi Burma pınar köyünde bulunan Cendere Köprüsü Karavan Kampı deneyimimizi aktaralım dedik. Faydalı olması dileğiyle…

Cendere Köprüsü Tarihçesi

Cendere KöprüsüRoma Köprüsü veya Septimius Severus Köprüsü olarak da bilinir. Antik Cabinas (Cendere) Çayı üzerinde yer almaktadır. Köprü muhteşem bir kanyondan akan çayın iki tarafını birleştirdiği için bu isim verilmiştir. Köprü Roma İmparatoru Septimius Severus’un (MS 193-211) emriyle o tarihte Samsat’ta (Somasata) karargâh kuran XVI. Lejyon tarafından yaptırılmıştır.

Cendere Köprüsü, Antik Roma mimarisinin muhteşem bir anıtsal örneğidir. Biri ana kemer ve biri tahliye kemeri olmak üzere iki kemerden oluşan köprü her biri tonlarca ağırlıkta olan düzgün kesme taşlardan yapılmıştır. 7 metre genişliğinde, 30 metre yüksekliğinde ve 120 metre uzunluğunda olan köprünün en ilginç mimari özelliği harç kullanılmadan yapılmış olmasıdır. Köprü, her iki tarafından rampa biçiminde yükselerek orta kısımda birleşmektedir. Bu özellik köprünün hem statik olarak dayanıklılığını artırmakta hem de köprüye anıtsal bir görünüm kazandırmaktadır.

Cendere Köprüsü Karavan Kampı

Aracımızı Cendere Köprüsünün hemen yanındaki otopark gibi kullanılan alana park edip önce öğle yemeğimizi yedik, Yerel halktan bölgeye gelen oldukça fazla ziyaretçi vardı herhalde cumartesi kalabalığıydı(Temmuz Ayı) hafta sonu tatili olduğundan ve havanın sıcak olmasından kaynaklı bir akın olabilir belki de her zaman böyledir bilemiyorum.  Su çok güzel herkes paçaları sıvamış suda geziyor bazı gençler suya girip çıkıyor. Bizi de özendirdiler biz de bi dalıp çıktık ama çok soğuktu (Belki yeni yemek yediğimiz için fazla üşüdük) ve güçlü akıntı vardı herkes için uygun olmayabilir.

Cendere Deresi

Burada 2-3 saat geçirdikten sonra geceleme için arayışlarımız başladı birkaç kişiyle görüşmemizde bizi Çayın yukarısına Sincik yoluna doğru yönlendirdiler. Yola çıkıp her 300-400 m bir durup uygun yer baktık (Baktığımız yerlerde çok güzeldi ama biz su kenarına inmeye çalıştık) .  Birkaç incelemeden sonra çayın kenarında bir çoban gördük kalmak için yer aradığımızı söyledik o da bize harika bir yer gösterdi, Tam aradığımız gibi bir yer fakat dereye iniş çok dik, Ama işin güzel tarafı aracımız 4×4, Neyse biraz zor olsa da kampımıza inip yerleştik. Yer çok güzel Çay yatağında bir yer su çay yatağının ancak 1/5 ini kaplıyor su azdı herhalde yağış olduğunda bayağı su oluyor çünkü suyun yatağı çok büyük.

Kampımıza yerleştik ve hava kararmadan biraz keşfe çıktık alan çok güzel, Dere geçtiği yerlerde doğal köprüler oluşturmuş. Serin ve sakin bir yer, Suyun içilebilir olduğu söylendi ama biz denemedik. Güzel bir gece geçirdik çok dinlendirici oldu. Sadece bizim kaldığımız yer değil etrafta Karavan için birçok alan bulabilirsiniz. Gelecek olanların çok beğeneceğine eminiz. Sadece önerimiz aracınız 4×4 değilse bizim indiğimiz gibi çok dik yerlere inmeyi hele hava yağmurlu olursa. İyi gezmeler.

Kaldığımız Yerin Konumunu görmek için Tıklayın.

GPS :
N 37°56’22.5456” E 38°36’9.4464000000003”
37.939596,38.602624

Cendere Köprüsüne Nasıl Gidilir?

Cendere Köprüsü, Kâhta ilçesinden Nemrut Dağı’na doğru giderken Karakuş Tümülüsü’nü geçtikten yaklaşık 10 km sonra Sincik- Kocahisar yol ayrımında bulunmaktadır.